Forum TFM RC - Toruńskie Forum Modelarskie RC Strona Główna TFM RC - Toruńskie Forum Modelarskie RC
Modele RC, elektronika do modeli, silniki 3F, aparatury, akumulatory, modele dla poczatkujacych.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki silnik i ESC do Ultrafly Cirrus SR-22 1.3M
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TFM RC - Toruńskie Forum Modelarskie RC Strona Główna -> Dla poczatkujacych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:28, 01 Paź 2009    Temat postu: Jaki silnik i ESC do Ultrafly Cirrus SR-22 1.3M

No właśnie żeby nie był za silny i za słaby.Model waży 1250g.Jakieś propozycje.I jeszcze jedno małe pytanko jaka jest różnica między brushless a outrunner te dwie nazwy.Miałem do czynienia z nitro ale elektryka to zielona magia dla mnie.Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:11, 01 Paź 2009    Temat postu:

TO TEN MODEL:

[link widoczny dla zalogowanych]

Brushless - to silnik 3f, a outrunner to z wirującym stojanem, gdzie stojan stanowia magnesy neodymowe (element zewnętrzny), inrunner - stojan jest nieruchomy podłaczony jest do niego falownik (regulator 3f), wirującym elementem jest magnes wewnątrz stojana wraz z ośką.

Do tego medlu polecam Axi gold 2814/16 + regualtor 3f 40A
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

LUB TANSZE:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] (optymalnie juz wystarczy 40A) ale 40A brak są tylko już 60A, 30A zbyt mały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel2555 dnia Czw 16:14, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:54, 01 Paź 2009    Temat postu:

Dzięki za pomoc.Mam pytanko które silniki są wydajniejsze i mniej awaryjne jeżeli chodzi o te dwa typy silników ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:40, 01 Paź 2009    Temat postu:

Ja i moi znajomi posiadamy do samolotow outrunnery. Do łodzi Rc mam inrunnera. Ciężko powiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
telewizor




Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:30, 02 Paź 2009    Temat postu:

Gdzię kiedyś wyczytałem że:
Silniki bezszczotkowe czyli brushless lub trójfazowe (jak kto woli) dzielimy jak już Paweł wspomniał na:
-inrunnery ze wzdlędu na witujące elementy wewnętrzne jak napisał już wcześniej Paweł, charakteryzują się zazwyczaj większą szybkością obrotową kosztem wartości momentu obrotowego, dlatego montowane są w łodziach, pylonach itp., gdzie trzeba szybko obracać czymś so stawia stosunkowo mniejszy opór ( co prawda nie wiem jaki opór stawia śruba w wodzie ale jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi)
-outrunnery odwrotnie posiadają większy moment obrotowy dlatego kręcą śmigłami które mają dużą średnicę w stosunku do wielkości rotora silnika.
Oczywiście jest to teoria, zależy to również od ilości magnesów, oraz ilości pól stojana itd, itp......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:41, 11 Paź 2009    Temat postu:

NIE CHCE ZACZYNAĆ NOWEGO TEMTU DLATEGO TU PISZĘ I MIANOWICIE ZAPODAŁEM TAKI OTO SILNIK DO CIRRUSA:.
DANE SILNIKA:.
Model: TR35-42-D
Input Voltage : 7.4V~14.8V (2~4S Li-po)
Kv : 1000 rpm/V within 10%

Suitable for the following model weights;
Trainer: up to 2.6kg
Warbird/Sport: 1.8kg
3D: 1.5kg

Max. efficiency current : 22~35A
Current capacity : 45A/30s
Dimentions : 35mm X 42mm / 1.38in X 1.65in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 132g
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 1000~2300g / 35~81oz
Power equivalent : .30 to .35 IC glow engine
Stator Dimentions: 28x20mm
PYTANIE BRZMI JAKI DO TEGO POWINIENEM DOKUPIĆ ESC ILE AMPEROWY.
BATERIA BĘDZIE:.
2x 2200mAh 15c 11.1v LiPo RC 11.1 3S TAKA.PROSZĘ O POMOC NIE CHCĘ NIC POPSUĆ ANI POPITOLIĆ NITRO JEST DLA MNIE ZNANE ALE ELEKTRYKA NIC A NIC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:25, 11 Paź 2009    Temat postu:

Do tego silnika to regulator minimum 40A, najlepiej wziąć nawet większy 50-60A.
Regulatory:
[link widoczny dla zalogowanych]
LUB
[link widoczny dla zalogowanych]

Akumulator :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:18, 12 Paź 2009    Temat postu:

paweł2555 dzięki jak nie wiem co.Zaczynam powoli składać model do kupy jak bedzie gotowy do lotu wrzuce fotki.Mam następne pytanie jaki będzie najlepszy propeller do tego cirrusa sr22 a esc turnigy 60amperów wezme ten większy skoro lepiej i bateria też turnigy 2200mAh ta co polecasz, jak już to będzie wszystko z jednej stodołyWink W instrukcji mam napisane
jeżeli uzywam innego silnika niż "Ultrafly" a uzywam tego turnigy co pisałem wcześniej musze go ztuningować pomiędzy 250-350 Wat.Czy mam rozumieć że ten tuning mocy silnika robi "ESC"-programowanie.Jeszcze jeden "?" napisane jest żeby używać "propellers beetwen range 9x6 to 10x7" i nie używać "low pitch propellers system like 10x5 or 9x5"Mam to tak zrozumieć że propelery w samolotach też mają swoje kąty natarcia jak w "helikopterach którymi się zajmuje "nitro""Czyli z tego co kumam ten model potrzebuje śmigła na którym nie będzie latał wolno bo tego nie lubi;-)I jaki rozmiar byłby najlepszy do tego modelu z tym co mam ,czyli silnik turnigy,esc turnigy 60A,li-po 2200mAh turnigy.Z góry dzięki za podpowiedzi.Lepiej pytac niż zaliczać krety Wink

Znalazłem cos takiego czy on sie nada do tego modelu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin.gala dnia Pon 2:26, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:20, 12 Paź 2009    Temat postu:

Smiglo najlepsze bedzie do tego modelu 9x5 lub 10x5.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:09, 12 Paź 2009    Temat postu:

No dzisiaj w końcu odebrałem ten silnik o którym pisałem wyżej jak się okazuje do tego modelu potrzebny jest silnik "back mount version" a ten turnigy jest niestety front czyli shaft który wychodzi z silnika według montażu powinien wejść w kadłub modelu czy tak można zamontowac silnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:37, 12 Paź 2009    Temat postu:

To co masz to jest outrunner montujesz go np za węgą kadłuba ( z kadłuba wystaje tylko ośka - pamietając, że tylna część silnika jest ruchoma) lub możesz go zamontować za wręgą kadłuba stosują zestwa montarzowy (piaste, krzyż etc.) W jaki sposób przeprowadzisz montarz zależy od konstrukcji modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:54, 13 Paź 2009    Temat postu:

Może męcze ale czy do tego typu silnika i shaft'a można dokupić zestaw na którym bede mógł zamontować "back mount" spinner i propeller.Chodzi mi nie o to co jest w zestawie z silnikiem tylko ładny szeroki spinner i smigło które jest schowane w środku. Embarassed Ten co jest w zestawie poprostu mi się nie podoba i tyle.Lubie jak jest ładny i szeroki spinner jak koledzy mają w nitro modelach i to tego smigiełko.Jak coś dajcie linka do jakiegoś produktu jak się uda znaleźć.Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:39, 13 Paź 2009    Temat postu:

Hmmm a dlaczego ten z HK nie moze być tam masz cały komplet, ładny złoty silnik, piaste i krzyżak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.gala




Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:11, 13 Paź 2009    Temat postu:

W sumie może wydaje mi się że lepsze chłodzenie silnika
bo jest bardziej odsłonięty już założyłem to tak jak umiałem.
Tu jest link do fotki, tak to wygląda z założonym kadłubem:.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin.gala dnia Śro 0:16, 14 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel2555
Administrator



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:16, 13 Paź 2009    Temat postu:

Super. Wstaw zdjecia modelu ale tak aby bylo je widac Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TFM RC - Toruńskie Forum Modelarskie RC Strona Główna -> Dla poczatkujacych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin